MARTINA SCHINDLEROVÁ
15.02.2011 Filed in: Recenzie
Čo sa to tu deje!
Závodský
Mediálna ikona Martina Schindlerová nahrala svoj druhý album. Po tom prvom, katastrofálnom, ktorý si paradoxne kúpilo dvadsaťtisíc ufónov, holdujúcich barovému odvaru v Belgicku domestikovaného Morhotronika, prišla šanca na reparát. Ako v Pulp Fiction sa problému s vervou Harveyho Keitela ujal skvelý muzikant a dostatočne presvedčivo sám seba predávajúci producent Oskar Rózsa. Finalistka televízneho karaoke vďaka francúzskym citovkám vzbudila dojem, že nie je iba ľadovou kráľovnou s relatívne bezchybnou technikou a tuctovým hlasom, ale že má aj srdiečko a vie priniesť čosi ako emocionálny vklad. Na niektoré veci sú však aj riešitelia problémov prikrátki. Oskar nie je žiaden hitmaker. To poprvé. Po druhé - z Martiny vyžmýkal asi toľko, ako z citróna zabudnutého celú zimu v chladničke. Pesničky sú vyšpekulované, chce to byť kompatibilné so slovenským rádiovým formátom a zároveň sa to tvári ako umenie. Mačkopes však nechytá ani myši, ani zločincov ako komisár Rex. Remeselne bezchybne zvládnutá produkcia krikľavo kontrastuje so Schindlerovej bezradnosťou a zúfalým hľadaním aspoň trochu uveriteľného výrazu. Jednoducho žiadna sláva ani na druhé podanie. V tenisovej terminológii sa tomu hovorí dvojchyba.
Závodský
Mediálna ikona Martina Schindlerová nahrala svoj druhý album. Po tom prvom, katastrofálnom, ktorý si paradoxne kúpilo dvadsaťtisíc ufónov, holdujúcich barovému odvaru v Belgicku domestikovaného Morhotronika, prišla šanca na reparát. Ako v Pulp Fiction sa problému s vervou Harveyho Keitela ujal skvelý muzikant a dostatočne presvedčivo sám seba predávajúci producent Oskar Rózsa. Finalistka televízneho karaoke vďaka francúzskym citovkám vzbudila dojem, že nie je iba ľadovou kráľovnou s relatívne bezchybnou technikou a tuctovým hlasom, ale že má aj srdiečko a vie priniesť čosi ako emocionálny vklad. Na niektoré veci sú však aj riešitelia problémov prikrátki. Oskar nie je žiaden hitmaker. To poprvé. Po druhé - z Martiny vyžmýkal asi toľko, ako z citróna zabudnutého celú zimu v chladničke. Pesničky sú vyšpekulované, chce to byť kompatibilné so slovenským rádiovým formátom a zároveň sa to tvári ako umenie. Mačkopes však nechytá ani myši, ani zločincov ako komisár Rex. Remeselne bezchybne zvládnutá produkcia krikľavo kontrastuje so Schindlerovej bezradnosťou a zúfalým hľadaním aspoň trochu uveriteľného výrazu. Jednoducho žiadna sláva ani na druhé podanie. V tenisovej terminológii sa tomu hovorí dvojchyba.
Dorota Zervanová