SHZ NANY
10.03.2013 Filed in: Recenzie
Na ceste za slobodou
Vlastný náklad
Prievidzské spontánne hudobné zoskupenie okolo lídra Nanyho vydalo svoj štvrtý album. Držia si stále svoj rukopis, ku cti im však slúži, že každý album sa v niečom od svojho predchodcu líši. Nie je to len tým, že v textoch sa Nany pomaly približuje k minimalizmu a namiesto dlhých básní sa už väčšinou dej piesne točí okolo jedného sloganu alebo jednej opakujúcej sa slohy. Údernejšie pôsobí aj sprievodná kapela, tá pôsobí zohratejšie a dokáže pesničky vygradovať. Spestrením albumu sú aj duetá. Zatiaľ čo v spojení s mužskými hlasmi (Edo Klena, Martin Geišberg) dostane pieseň náboj a energiu, keď sa Nanyho hlas spojí so ženským vokálom (Maya Danková, Lucia Žišková, Ivica Nechalová), z pomalších piesní aj zásluhou strohejších aranžmánov vystupujú na povrch jemnejšie elementy a krása. Ťažko jednoznačne definovať kvalitatívnu hierarchiu Nanyho albumov. To záleží od uhla pohľadu, nálady poslucháča a zvolených kritérií, takže album Na ceste za slobodou by sa dal považovať za ich najdospelejší, najpestrejší a snáď aj za najlepší.
Vlastný náklad
Prievidzské spontánne hudobné zoskupenie okolo lídra Nanyho vydalo svoj štvrtý album. Držia si stále svoj rukopis, ku cti im však slúži, že každý album sa v niečom od svojho predchodcu líši. Nie je to len tým, že v textoch sa Nany pomaly približuje k minimalizmu a namiesto dlhých básní sa už väčšinou dej piesne točí okolo jedného sloganu alebo jednej opakujúcej sa slohy. Údernejšie pôsobí aj sprievodná kapela, tá pôsobí zohratejšie a dokáže pesničky vygradovať. Spestrením albumu sú aj duetá. Zatiaľ čo v spojení s mužskými hlasmi (Edo Klena, Martin Geišberg) dostane pieseň náboj a energiu, keď sa Nanyho hlas spojí so ženským vokálom (Maya Danková, Lucia Žišková, Ivica Nechalová), z pomalších piesní aj zásluhou strohejších aranžmánov vystupujú na povrch jemnejšie elementy a krása. Ťažko jednoznačne definovať kvalitatívnu hierarchiu Nanyho albumov. To záleží od uhla pohľadu, nálady poslucháča a zvolených kritérií, takže album Na ceste za slobodou by sa dal považovať za ich najdospelejší, najpestrejší a snáď aj za najlepší.
Peter Cagáň