Martinez MSCC-14 SR
Klasika v modernom šate

Poznáte ten pocit. Vojdete do obchodu s hudobnými nástrojmi, ako už snáď tisíckrát, a zrazu cítite, že je niečo inak. Ťahá vás to do kúta a tam je Ona! Beriete ju opatrne do rúk, vylúdite prvé tóny, spokojný predavač zbadá vo vašich očiach strach. Strach z toho, že budete chodiť najbližších pár dní stále do toho istého kúta, až nakoniec podľahnete. Áno. Palisandrová krásavica vo vysokom lesku za mesačnú gážu. Už je u mňa doma. Visí na stene.

martinez-mscc-14-sr
Dizajn
Šesť a pol centimetra štíhle, subtílne telo s dvoma netradičnými ozvučnými otvormi padne do ruky ako uliate. O zvuk pre poslucháča sa stará slzičkový otvor v masívnej smrekovej vrchnej doske. Asymetricky vykúka spod dvadsaťštyri pražcového ebenového hmatníka. Do lubov z palisandra je umiestnený druhý ozvučný otvor, ktorý zásobuje zvukom hráča. Palisandrová je aj spodná doska a spolu s mahagónovým krkom uzatvára prehliadku kvalitných drevín použitých na tento nástroj. Dizajnové prvky ako výrez, vďaka ktorému sa dostanete hravo ozaj všade, zlatobiela ladiaca mechanika, jemnučké pásiky intarzie okolo spojov medzi doskami spolu s tmavohnedou kobylkou dopĺňajú ako šperky moderne vyzerajúce telo nástroja. Krk a hmatník, ktorý sa zrastá s telom v štrnástom pražci, vďaka nastaviteľnej kovovej výstuži a precíznemu zahladeniu pražcov ponúka hráčovi absolútny komfort.

Zvuk
Hlavným dôvodom, prečo sa práve tento nástroj stal mojím najobľúbenejším pomocníkom na pódiu aj v štúdiu, je jeho zvuk. Zvuk, ktorý patrí úplne inému nástroju. Z tak subtílneho telíčka dostať taký hutný a pevný bas? Je príčinou nezvyčajne tenká vrchná doska? Alebo dva ozvučné otvory? Kombinácia drevín? Zrejme všetky tieto faktory namiešali to pravé, uchu lahodiace cuvée. Kameň úrazu pri elektroakustických nástrojoch býva elektrický prenos zvuku. Nástroje, ktoré majú plný zvuk so všetkými alikvótmi, po zapojení do aparátu stratia často svoju dušu. Zvuk sa stane plochý, sypký. Aký široký úsmev na mojej tvári sa zjavil potom, čo som zistil, že Martinez v spojení s aktívnym piezosnímačom Fishman Classic 4 tento neduh nemá, si asi viete predstaviť. Z reproduktorov išlo všetko. Bas, mäkký stred a drevo. Málokedy som si dovolil nahrať nylon bez druhého mikrofónu. Teraz sa to dá. Používam malý kondenzátorový mikrofón na krátkom husom krku, ktorý sa dá výborne umiestniť do lubového otvoru iba vtedy, keď nahrávam perkusívne zvuky dosky.
Fishman Classic 4 je aktívna elektronika napájaná deviatimi voltami a poskytuje päť fáderov. Bass, treble, middle, brilance a volume. Kontrolka stavu batérie je samozrejmosťou. Pochrómovaný pevný konektor na jack je umiestnený na spoji lubov v tele žaluďa.

Záver
Martinez MSCC-14 SR je nástroj, ktorý spája klasické prvky s moderným dizajnom. Spoľahlivosť, precízne ladenie, výborné možnosti nastavenia krku a skvelý piezo systém Fishman Classic 4 sú zárukou toho, že na pódiu, v štúdiu, alebo doma sa môžete venovať hudbe. Budete hráčom a nie elektrikárom, opravárom, ladičom a nakoniec pijanom. Hudba má mať svoj príbeh a táto gitara vám ho umožní zdieľať.

Dodo Klimko, www.dodoklimko.eu


Plusy

  • subtílnosť nástroja
  • výrez
  • dizajn
  • basy
  • snímač
  • dva ozvučné otvory

Mínusy
  • mierna náchylnosť k spätnej väzbe pri vyšších hlasitostiach

Distribúcia: Music Mania • www.music-mania.sk • Cena: 759 €