TOM PETTY & THE HEARTBREAKERS - Mojo
22.06.2010
NOVÝ ALBUM NA OBZORE
Pred časom Tom Petty s The Heartbreakers ohlásili zásadný návrat k ich pôvodnej hudobnej podstate. Možno to bolo práve vo chvíli, kedy sa Tom v noci prebudil so spomienkou na svoju prvú kapelu Mudcrutch a na album, ktorý niekedy začiatkom 70. rokov nenatočili. A možno to bolo potom, ako Heartbreakers zostavili niekoľkodiskovú The Live Anthology, zachytávajúcu 30 rokov ich koncertovania. Možno sa tak stalo v moment, kedy pozbierali všetky svoje videonahrávky a odovzdali ich režisérovi Peterovi Bogdanovichovi, aby natočil cenou Grammy ocenený štvorhodinový dokument Runnin’ Down A Dream. Jednoducho od chvíle, kedy Tom Petty a The Heartbreakers dokončili posledný album viseli vo vzduchu experimenty. Na tomto už dvanástom spoločnom štúdiovom projekte, albume MOJO, hľadaná nová sloboda dosiahla naplnenie.
Prvá vec, ktorá vám bleskne hlavou pri počúvaní je to, že duch bluesových Mudcrutch teraz pokračuje v Heartbreakers. Je to čistý zvuk kapely, ktorá spolu hrá v jednej miestnosti a nie nevyhnutne v štúdiu. Muzikanti tvárou v tvár spievajúci, jammujúci, časom nelimitovaní, hudobne i ľudsky pokope. Hudba je autenticky živá, bez akýchkoľvek dodatočných opráv alebo technických trikov. Dostanete skutočne len to, čo v danú chvíľu vzniklo.
Tom Petty hovorí: „Týmto albumom chcem ľuďom ukázať, čo my počujeme pri spoločnom hraní. MOJO je presne to, čím žije kapela, keď si z radosti hrá sama pre seba.“
Na MOJO tak nájdete americkú hudbu v celej jej rozmanitosti – od rock ‘n’ rollu cez country až k elektrickému i akustickému blues. V Pettyho textoch sú obrazy, ktoré s melódiou pozvoľna vkĺznu do vašej hlavy – bosé dievča vo vysokej tráve žuvajúca cukrovú trstinu, stret so zákonom po divokej party kamarátov s motelovým vedúcim alebo elektrizujúce blues o milostnom romániku tretieho amerického prezidenta Thomasa Jeffersona s jeho čiernou otrokyňou Sally Hemingsovou. Petty by sa určite bránil tvrdeniu, že je snáď básnikom, ale ako jasne južanský autor tiež oplýva tým špeciálnym slovníkom, humorom a citlivosťou.
MOJO má šťavou a energiou nabité skladby, ale tiež niekoľko skvostných balád. Na albume nájdete aj reggae, nepodobajúce sa ničomu, čo kedy Petty a Heartbreakers natočili. Snáď tomuto blonďákovmu poctivému albumovému prieniku s afroamerickou hudbou prinesie šťastie aj názov MOJO, odkazujúci na kúzelný amulet z kultu voodoo či hit bluesmana Muddyho Watersa.
Je to album prichádzajúci po celých 8 rokoch od Pettyho poslednej štúdiovej práce, a presne v ten pravý čas.
Pred časom Tom Petty s The Heartbreakers ohlásili zásadný návrat k ich pôvodnej hudobnej podstate. Možno to bolo práve vo chvíli, kedy sa Tom v noci prebudil so spomienkou na svoju prvú kapelu Mudcrutch a na album, ktorý niekedy začiatkom 70. rokov nenatočili. A možno to bolo potom, ako Heartbreakers zostavili niekoľkodiskovú The Live Anthology, zachytávajúcu 30 rokov ich koncertovania. Možno sa tak stalo v moment, kedy pozbierali všetky svoje videonahrávky a odovzdali ich režisérovi Peterovi Bogdanovichovi, aby natočil cenou Grammy ocenený štvorhodinový dokument Runnin’ Down A Dream. Jednoducho od chvíle, kedy Tom Petty a The Heartbreakers dokončili posledný album viseli vo vzduchu experimenty. Na tomto už dvanástom spoločnom štúdiovom projekte, albume MOJO, hľadaná nová sloboda dosiahla naplnenie.
Prvá vec, ktorá vám bleskne hlavou pri počúvaní je to, že duch bluesových Mudcrutch teraz pokračuje v Heartbreakers. Je to čistý zvuk kapely, ktorá spolu hrá v jednej miestnosti a nie nevyhnutne v štúdiu. Muzikanti tvárou v tvár spievajúci, jammujúci, časom nelimitovaní, hudobne i ľudsky pokope. Hudba je autenticky živá, bez akýchkoľvek dodatočných opráv alebo technických trikov. Dostanete skutočne len to, čo v danú chvíľu vzniklo.
Tom Petty hovorí: „Týmto albumom chcem ľuďom ukázať, čo my počujeme pri spoločnom hraní. MOJO je presne to, čím žije kapela, keď si z radosti hrá sama pre seba.“
Na MOJO tak nájdete americkú hudbu v celej jej rozmanitosti – od rock ‘n’ rollu cez country až k elektrickému i akustickému blues. V Pettyho textoch sú obrazy, ktoré s melódiou pozvoľna vkĺznu do vašej hlavy – bosé dievča vo vysokej tráve žuvajúca cukrovú trstinu, stret so zákonom po divokej party kamarátov s motelovým vedúcim alebo elektrizujúce blues o milostnom romániku tretieho amerického prezidenta Thomasa Jeffersona s jeho čiernou otrokyňou Sally Hemingsovou. Petty by sa určite bránil tvrdeniu, že je snáď básnikom, ale ako jasne južanský autor tiež oplýva tým špeciálnym slovníkom, humorom a citlivosťou.
MOJO má šťavou a energiou nabité skladby, ale tiež niekoľko skvostných balád. Na albume nájdete aj reggae, nepodobajúce sa ničomu, čo kedy Petty a Heartbreakers natočili. Snáď tomuto blonďákovmu poctivému albumovému prieniku s afroamerickou hudbou prinesie šťastie aj názov MOJO, odkazujúci na kúzelný amulet z kultu voodoo či hit bluesmana Muddyho Watersa.
Je to album prichádzajúci po celých 8 rokoch od Pettyho poslednej štúdiovej práce, a presne v ten pravý čas.